konvo day....


...............................................................................................

18/10/2015..

secara rasmi bergelar bekas pelajar...
secara rasmi bergelar alumni u....

lepas belajar ini rasa rindu nak belajar balik...
nak hidup jadi student je...
hahahaha.....

biasa laa kan...
dulu2x time sekolah, rasa tak sabar nak habis....
bila masuk u, tak sabar nak keje,.,
bila dah kerja, rasa nak masuk u balik...
bila dah besar, rasa nak jadi waktu kecik2x balik..
kan3x????
hahahahahahah...
sama laaa kita....
rasa macam nak jadi student je sepanjang hayat...
tapi dalam hidup kita ni, mesti kena belajar dan ada ilmu....
sebab bila dah besar2x ini, makin banyak perkara kita yang tak tahu....
so, dari situ laa kita belajar....
hahahhahaah.....


ok...
sempena secara rasmi tamat u ini....
nak ucap terima kasih banyak2x kat...
mak ayah (sponsor paling besar)....
para pensyarah fakulti
kawan2x
( kalu x ada kawan2x, jadi kera sumbang kan..hahahahah.....
tq jannah, jamilah dan ct{u know who u are} 4 being with me...
dan
yang lain2x...

jom...
lyan gmbr....




suasana time nak naik pentas......
kos saya merupakan kos yang mula2x naik....
cuak sih.....













rakan sekelas selama 3 tahun setengah...( sepatutnya ada 15 org perempuan,ni ada 7 org je)







n lastly.....
my best friend.....
(sebab seorang yg x gi konvo, so x ada gmbr full time konvo...)






and to my family.....
love u....





truly..
ADMM

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

selamat hari lahir mak......



..............................................................................................

30 Okt. 1960..
selamat hari lahir mak yg ke 55...
tahun depan sepatutnya mak dah pencen...
tapi mak nak keje lagi..
sebab ala tahu..
kalau mak pencen awal, mak x tahu nak buat pe kan...



selamat hari lahir mak....
thanks sebab selalu 'berkepit' dengan ala....
ala tahu mak sendiri x ingat beday mak....
sebab ala yang bagitahu beday mak semalam...
hahhahahhah...
semua anak2x mak x ingat beday mak...
tapi...
habis mak msj anak2x mak bagitahu selamat hari lahir...
hahahahahahha.....
ala tahu, mak nak suh anak2x mak wish beday mak kan...
hahahahahahahha...
mak bagitahu ayah jgk pasal beday mak...
ayah siap nyanyi lagi untuk mak...
romantik mak n ayah....



selamat hari lahir mak.....
semoga hajat mak nak pergi buat umrah tahun depan tercapai.....
semoga mak sihat selalu walau umur dah meningkat....

selamat hari lahir mak....
ala sayang mak selalu...
walau sayang x dpt diungkap dengan kata2x...

..................................................................................................................




  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

diri.....



........................................................................................

diri..
ada apa dengan diri...
yang selalu 'bersimpang-simpang' hendaknya...
yang selalu 'membelok' keperluannya...

diri...
bila beremosi, diri kita tenggelam..
bila waras, diri kita berpijak pada bumi yang nyata...

diri siapa yang tidak mahu tenang....
diri siapa yang tidak mahu selalu gembira, gembira tanpa duka di hati..

namun...

aku bukan 'tuhan' yang mampu menakluk diri...
aku bukan 'tuhan' yang mentadbir urus...

TAPI

aku pencinta 'TUHAN'
pencinta yang masih mencari diri dalam 'keributan'....
moga damai dihati....




#hanyakatakatayangterluahdarihati

truly,
---ADMM---
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

as long you know.....




...............................................................................

as long you knows,
now, you are my history.....

as long you knows,
now, i buried you in my heart..

as long you knows,
that life must be go on......

.............................................................................

p/s : abaikan kesalahan grammar BI........
#hanyakatakataterluahdarihati

ingat...
apa-apa yang berlaku dalam hidup...
sama ada baik @ buruk, duka @ gembira, musibah @ lain2x yang sama waktu dengannya....
apa yang berlaku jadikan pengajaran, pengalaman...
mungkin ia satu ujian dari Allah...
dan 
ingatlah......
seberat mana pun ujian yang melanda...

ALLAH adalah sebaik pendengar.....
kita tak mampu rasa, tanggung atau hadapi apa yang org tengah alami...
tapi Allah memahaminya.....

trust me....


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

mendalami.....



....................................................................................

mendongak ke langit
biru putih m'damaikan hati
ku sentuh hati....
berfikir sejenak....
berharap hati setenang biru putih itu...
mengharap hati sedamai itu juga....


ku pandang ke bawah...
sedar...
ku berpijak di bumi yg nyata.....
tanah sebagai jalanku....
yg hijau disekelilingku menyejukkan mata....
udara sebagai 'penyambung nyawa'


aku tetap aku....
kau tetap kau...
kita tetap kita.......
berjalanlah di muka bumi dgn serendahnya...
janganlah 'mendongak' terlalu tinggi




............................





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

jagalah diri wahai wanita...



..........................................................................................

sungguh
zaman sekarang
wanita sudah maju
maju dari auratnya....

sejauh mana wahai wanita kita mahu mendongak tinggi di bumi Allah...
sejauh mana wahai wanita kita mahu maju dari auratnya.....
maju tanpa ingat siapa pemilik mu yang sebenarnya???
persoalanku......
adakah kamu benar-benar memahami apa itu Islam????
adakah kamu benar-benar faham apa itu aurat dalam Islam????

dibuka auratnya tanpa segan silu
ditegur tapi melenting
 bangga menunjukkan Islam dalam ic nya

benar....
wanita zaman sekarang
kurang malunya...
kurang tahunya....
dan 
kurang ingin tahu...

jika kamu tidak tahu...
cubalah untuk ambil tahu....
cubalah memahami.....
berubahlah perlahan-lahan...
jangan tidak berubah..
semoga kamu diberi hidayah..

ingatlah..
kamu belum bertemu 'api' ciptaan Allah..

......................................................................................................................................



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

mencari hati..




..............................................................................................


mencari hati....
bukan sekadar sebuah traffic light...
berhenti bila merah...
berjalan bila hijau....

mencari hati..
sebuah perjalanan yang panjang....
bersimpang-siur ...
berliku-liku.....
berbatu-batu....
berhari-hari...berbulan-bulan...bertahun-tahun....
yang akan berhenti mencari bila hati sudah terhenti nafasnya....


....................................................................................................................................
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

sebuah ketabahan......





........................................................................................................


mencari sebuah ketabahan....
yang belum seteguh 'batu' imannya.....
yang mudah membelok...
 kiri ke kanan....
kanan ke kiri....

seolah-olah diri tidak ber'tuan'...
semoga ketabahan muncul...
di celah-celah ujian, musibah, rona duri kehidupan....
agar aku ingat...
agar aku tidak lupa...
agar aku tidak lalai.....
ALLAH adalah 'TUAN' ku selamanya....



...............................................................................................................................
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

love u kawan.............




kawan

ada permulaan 
ada akhir
ada pertemuan
ada perpisahan.

kawan

adakala kita berselisih faham
adakala kita bermasam muka
adakala kita bergelak ketawa bersama
adakala kita menangis bersama

kawan

mungkin hari ini kita kawan
mungkin hari esok kita lawan
TAPI
sampai bila2x dalam hati kita kawan 

kawan

ada masa kita dibenci
ada masa kita diumpat
ada masa kita disalahkan
ada masa kita difitnah teruk

kawan

ada masa kita lupa 
ada masa kita sibuk
ada masa kita mempunyai hal masing-masing
ada masa kita mencari masa bersama2x

kawan 

adakala kita ingin berbaik, namun tidak kesampaian
adakala kita ingin bercakap, namun rasa hati berat mengungkapkan
adakala kita tidak bersalah, namun dipersalahkan semacam banduan
adakala kita selalu berselisih, namun tidak pernah 


kawan

semua dalam ingatan ku.
semua dalam doaku
insyaAllah

salam sayang


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS