jaNJI seORAng TEman...............

salam......
hari ini saya nk citer pasal s'seorang...kejadian ini dah 3 thn b'lalu..................................kisah ini bermula mcm ni......heheheh...suspen je kan....


Semua orang ada pengalaman diri sendiri termasuklah aku.....Nak kata ...aku dan dalila baru je kawan.....nak kata yg kami kenal kerna sepupu dalila adalah kawanku.....mybe sepupu dalila adalah bekas kawan baikku......hmmmm......aku berasa senang bila berkawan dengan dalila ni.....dy sporting n banyak citer pasal dirinya.....mula-mula aku kenal dia...aku ingat budak puan ane laaa yg salah msj...
Tapi lama-lama kami boleh jadi kawan...aku senang dengan dalila....
Yelaa...berkasih biar satu.berkawan biar seribu....aku,,,memang suka kawan tapi........
           Paling tak suka kalau ada kawanku yg suka mengongkong n biler time aku ada problem....
Dia datang,,sibuk pujuk aku n Tanya masalah aku......tu laaa paling yang aku tak suka..
Entahlaaa..pelik kan...biasanya..kalau kita ada masalah,,,mesti kita nak kawan pujuk kita..tapi aku
Lain...aku,,,,time ada masalah...aku akan pikir betul2 n lepas sehari dua....aku dah tak ingat dah..
Hehheee,,banyak citer pulak...berbalik pulak pada citer dalila tadi....kami mmg x kenal laaa....
Tapi dia mesej aku kerana nak baik-baikkan aku dengan sepupu dia a.k.a bekas kawan baik
Aku dulu......aku tak tahu cam ne dia dapat no hp...tapi why not kami x leh jadi kawankan???
Mula-mula,,dalila ni tak kata laaa dia ni sepupu kawan aku,,,,Cuma dia kata yang dia nak kawan
Dengan aku....lagipun...aku ni suka berkawan...aku pun mesej laaaaa....
Nak kata...tiap2 hari laaa...kami mesej....dia selalu cakap yang dia ni sakit....
Bila aku Tanya...dia kata sakit barah...aku ingat dia tipu jeee.....
So,,aku x nak layan laaaa....aku dengar jee ape yang dia nak citer....lagipun....orang nak citer masalah
Dia....so,aku dengar je laaa......tapi dalam masa yang sama,,,dalila ni,,nak aku dan sepupunya
Berbaik semula...aku pun,,,,honestly,,,mmg x suka nak ‘berbalah’,,,,so,,,aku mesej laaa dengan
Sepupunya or CIK M ni......dulu aku dengan CIK M ni mmg kawan baik...terlalu baik...
Tapi...tu kisah lama...x perlu nak ungkit lagi....yang penting,,,,niat baik dalila ni...yang aku suka...
Dia nak jugak memperbaikkan aku dan sepupunya tu.....sampailah...aku mesej dengan CIK M..
Nak kata dah kawan semula laaa.....tapi pada suatu hari ni,,lepas aku dan CIK M ni
Dah baik.....dalila ni selalu mintak gambar aku...
Dia kata nak tengok muka aku buat kali terakhir.....aku pun rasa pelik laaaa....
So,,,aku kata laaaa,,yang aku tak leh bagi gambar aku.....
Mana tahu....dia nak buat ape-ape ker.....aku tak tahu....hehhh,,,langkah
Keselamatan laaa kot.....
Tapi dalila ni berkeras jugak nak gambar aku...akhirnya,,,aku kata yang
Aku akan post gambar tu....tapi dia nak suruh aku send ikut hp....
Kadang-kadang pelik jugak aku rasa...
Cam dalila ni dah nak mati jeeee....tapi tu Cuma fikiran aku jeee...
So...aku x berapa nak ambik berat sangat laaa....aku buat do know jeee....
Tapi start dari hari tu laaa...hari terakhir aku mesej dia...
Lepas tu,,,dalila dah tak mesej aku lagi....aku ingat dia merajuk dengan aku sebab
Aku x bagi gambar aku....
Tapi lepas seminggu kemudian,,,aku ada mesej cik M......kebetulan hari tu,,,
result pmr keluar...so,aku nak tanya laaa dalila dan CIK M dapat berapa.......tapi
CIK M cuma beritahu result dia jee...pelik jugak laaaa sebab dah berapa kali aku tanya
pasal dalila....CIK M still x beritahu.......tapi,,,,tiba-tiba CIK M suruh
aku terima sesuatu benda ni dengan sabar....;.
pelik laaa jugak aku rasa....lama kemudian,,,,,dia pun beritahu something yang memang buat
aku terkejut...tapi aku ingat CIK M ni tipu jeee....so aku x nak berapa cara dan hirau
sangat......sampailah......dia betul-betul sedarkan aku yang bahawa perkara tu
memang berlaku....
lama jugak,,,aku terdiam dan tak percaya......rasa juga perasaan menyesal
kerana tak hantar gambar aku kat dalila......tapi aku nak buat camne...
jodoh pertemuan....ajal maut...kita tak tahu......semua di tangan ALLAH s.w.t semua...
tapi sampai sekarang aku masih terfikir...kenapa laaa aku tak pernah percaya
bahawa dalila tu sakit barah.....kenapa laaa semua perkara yang dalila
pernah beritahu aku.....aku tak percaya......aku nak menyesal sekarang pun...
rasa dah x guna.......
dah berapa tahun  perkara ni berlaku.......hubungan aku dan cik M pun
dah tak seperti dulu.......kami dah tak berhubung.......


sesungguhnya.........aku terima bahawa dia dah tak wujud di dunia ni...
ALLAH s.w.t lebih menyayangi kamu.......wahai manusia.......
Kini,,,,aku hanya boleh menyedekahkan YASSIN dan AL-FATIHAH
Je buat kawanku..........arwah dalila......
Kawanku,,,maafkan aku kerana tak dapat memenuhi janji aku kepadamu......
Sesungguhnya......aku menyayangi kamu sebagai adik...
Walaupun kita tak pernah bersua......
Hanya doa aku yang mengiringi dirimu......
Maafkan ku...........
Sesungguhnya...aku bukan kawan yang baik n banyak lagi perkara yang perlu
Diperbaiki dariku sendiri.........

AL-FATIHAH,,,,ARWAH MAIZATUL DALILA.......



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to "jaNJI seORAng TEman..............."

Post a Comment